ایران سالانه بین ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن گندم برای تامین نان و مصارف صنعتی نیاز دارد و حالا تولید داخلی گندم به وضعیتی رسیده که انتظار می رود گندم داخلی علاوه بر تامین نیاز داخلی، اضافه هم باشد.

برداشت گندم

به گزارش همشهری آنلاین، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شکستن رکورد تولید گندم کشور، گفت: خرید تضمینی گندم از ۱۱.۸ میلیون تن گذشته و تولید نهایی گندم امسال بیشتر از نیاز کشور خواهد بود.

علیرضا مهاجر افزود: نیاز گندم کشور برای نان و صنعت حدود ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن است که امسال از محل تولید داخل تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید گندم امسال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن بیش از نیاز کشور خواهد بود، گفت: تداوم خودکفایی گندم را همراهی همه دستگاه‌ها و تأمین به‌موقع اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد تا مطالبات کشاورزان به‌موقع پرداخت شود.

قیمت بلیت تهران مشهد ۲.۷ میلیون تومان

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برقراری ۶۵۰۰ صندلی در ۳۶ پرواز فوق‌العاده تهران-مشهد برای ایام پایانی ماه صفر خبر داده و قیمت رسمی هر بلیت در این پروازها ۲.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

این برنامه با توجه به حجم تقاضای مسافرت در دههٔ پایانی ماه صفر به مشهد مقدس اجرایی می‌شود و بلیت‌های آن همگی به‌صورت مستقیم از سایت ایران‌ایر و پلتفرم‌ها به فروش می‌رسد.

سازوکار اعتراض به مالیات خانه‌های خالی مشخص شد

سازمان امور مالیاتی درباره اعتراض به مالیات خانه‌های خالی، اعلام کرد: مؤدیان در هنگام صدور برگ مطالبه مالیات خانه خالی که از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد، باید نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

طبق اعلام این سازمان، مالکان مشمول مالیات واحدهای مسکونی خالی در صورت پذیرش واحدهای مسکونی اعلام شده به‌عنوان واحد مسکونی خالی باید نسبت به پرداخت مالیات تعیین شده اقدام کرده و در صورت اعتراض و عدم پذیرش واحدهای مسکونی اعلام شده به‌عنوان واحد مسکونی خالی باید در ۲ مرحله اعتراض خود را ثبت کنند.

در گام نخست، مؤدی باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور (متعلق به وزارت راه و شهرسازی) به آدرس الکترونیکی https://amlak.mrud.ir/ مراجعه کرده و اقدام به خود اظهاری و ویرایش اطلاعات مربوط به املاک شناسایی شده به‌عنوان واحد مسکونی خالی در آن سامانه کند.

در گام دوم، در هنگام صدور برگ مطالبه مالیات واحدهای مذکور که متعاقباً صادر و از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد، مؤدی باید نسبت به ثبت اعتراض خود به مالیات تعیین شده در همین درگاه به‌صورت سیستمی اقدام کند.

رونمایی از بزرگ‌ترین خریداران کالای ایرانی

بررسی آمارهای تجارت خارجی در ۴ ماهه امسال نشان می‌دهد در این بازه زمانی، بیش از ۶۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور به مقصد ۵ کشور چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان انجام شده است.

در ۴ ماهه امسال، میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور ۴۷ هزار و ۹۷۸ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن ۴ درصد و ازنظر ارزش ۸.۱ درصد افزایش داشته است.

در این بازه ۴ ماهه، پنج مقصد نخست صادرات کالاهای ایرانی، کشورهای چین با ارزش چهار میلیارد و ۷۷۸ میلیون دلار، عراق با ارزش سه میلیارد و ۶۲۲ میلیون دلار، امارات متحده عربی به ارزش دو میلیارد و ۳۶۵ میلیون دلار، ترکیه به ارزش یک میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار و افغانستان به ارزش ۷۰۱ میلیون دلار بوده است.

مقررات وام ازدواج تغییر نکرده است

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد که صحبت اخیر او در مورد غیرنقدی شدن بخشی از وام ازدواج حاشیه‌ساز شده بود، توضیح داد: مقررات وام ازدواج تغییر نکرده است و بانک‌ها موظف به تسریع در پرداخت این وام هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در یادداشتی در فضای مجازی اعلام کرد: وام ازدواج بدون توجه به میزان افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها دو برابر شد و بانک‌ها به دلیل سایر تعهدات، با تأخیر نسبت به پرداخت وام ازدواج پرداخت می‌کنند؛ در این وضعیت در صورت امکان اجرایی شدن طرف غیرنقدی شدن بخشی از وام، می‌تواند به‌صورت اختیاری برای زوج‌های جوانی که منتظر وام ازدواج برای تأمین لوازم‌خانگی موردنیاز تشکیل خانواده هستند، راه گشا باشد.

رکورد خشک‌سالی و مصرف آب در تهران شکست

حسام خسروی، معاون آبفای تهران، اعلام کرد: تهران چهار سال پیاپی درگیر خشک‌سالی بوده که بی‌سابقه است و هم‌زمان به دلیل گرمای هوا، پیک مصرف لحظه‌ای آب به ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه رسیده که رکورد جدید محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر تداوم خشک‌سالی، تابستان امسال گرمای بی‌سابقه‌ای در این استان به ثبت رسید و دمای هوا تا ۴۳ درجه سلسیوس در شهر تهران به ثبت رسید ضمن آنکه گرمای شدید هوا حتی تا هفته نخست شهریورماه نیز تداوم یافت.

به گفته او، مصرف آب روزانه شهروندان تهرانی به چهار میلیون مترمکعب و پیک مصرف لحظه‌ای ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه رسیده که بی‌سابقه است.

کاهش قیمت خودرو به بن‌بست خورد

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد: در یک هفته اخیر، روند کاهشی قیمت خودرو متوقف شده و خودروها هرچند جزئی با افزایش مواجه شده‌اند؛ درحالی‌که پیش از آن قیمت خودرو به‌صورت جزئی در حال کاهش بود.

در هفته‌های اخیر به‌واسطه اینکه قیمت خودرو به‌صورت قطره‌چکانی در حال کاهش بود، مشتریان هم به امید ارزان‌تر شدن خودروها دست از خرید کشیده و بازار خودرو بیش‌ازپیش راکد شده است.

کد خبر 878038
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha